Barcelona, Here I am! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lotte Poel - WaarBenJij.nu Barcelona, Here I am! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lotte Poel - WaarBenJij.nu

Barcelona, Here I am!

Door: Lotte van der Poel

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Oktober 2017 | Spanje, Barcelona

Twee en een halve week geleden ben ik met Britt hier aangekomen in Barcelona!
Ons vliegtuig had wat vertraging maar na zo lang wachten kon dat half uurtje er ook nog wel bij. Na een soepele vlucht waren we dan eindelijk in Barcelona. Omdat het de vorige keer zo soepel ging met de metro naar het vliegveld komen, wilde we nu ook zo naar de stad gaan. Aangezien ik twee hele zware koffers had meegenomen ging het verplaatsen van het vliegveld naar de metro alleen al minder soepel dan verwacht. We waren erg blij en opgelucht toen we op het station stonden met ons kaartje in de hand. Alleen toen besefte we ons dat we met de trein gingen in plaats van de metro, ook prima alleen niet helemaal volgens plan. Eenmaal op onze eindbestemming, Barceloneta, aangekomen ging de struggle met de koffers verder op weg naar onze airbnb. Die was nogal moeilijk te vinden maar uiteindelijk ik een nogal onstabiele lift op onze bestemming aangekomen. Inmiddels was het al 6 uur en hadden we behalve een broodje in het vliegtuig niks gegeten dus hebben we bij een restaurant in de buurt een pizza opgehaald, in een supermarkt hebben we een fles drinken gekocht en alle heerlijk opgegeten op het strand. Heerlijk genoten van het prachtige weer.

Britt en ik hebben heel veel leuke dingen gedaan die week! Nog even echt vakantie gevierd. Ontelbaar veel keer gegeten bij ons favoriete plekje hier in Barcelona Brunch and cake. De tweede dag hadden we een hele goed geslaagde shopping spree! ik had nog sportschoenen nodig (want die zaten dan weer niet in mijn overvolle koffers Haha ;)) en verder zijn we beide erg geslaagd met jurkjes, rokjes en een sportbroekje. Ook was ik erg nieuwsgierig naar het appartement waar ik terecht zou komen en zijn we een kijkje gaan nemen het zag er vanaf de buitenkant al prachtig uit! Maar toch kon ik me niet bedwingen en hebben we aangebeld. Niemand antwoordde maar de concierge deed de deur voor ons open. Helaas sprak ze geen woord engels en moesten we het met onze handen en voeten doen. Uiteindelijk mochten we doorlopen. We liepen(heel sportief) naar boven, wat toch wel wat hoger was dan we dachten. Namelijk de zesde verdieping in plaats van de vierde verdieping. Maar er werd open gedaan door een Nederlands meisje die ons een rondleiding heeft gegeven door het appartement. Die dag hebben we heerlijk afgesloten met nacho’s en onze eerste officiële sangria(er volgen waarschijnlijk nog heel veel Haha).

Een van de mooiste plekjes die we hebben gevonden is de pier in Barceloneta. Hier zijn vaak weinig mensen en het uitzicht over zee is prachtig (Britt heeft hier btw ook prachtige foto’s gemaakt zoals mijn omslag foto ;)) De kust hier is helemaal prachtig! Britt en ik hebben een dag fietsen gehuurd en een heel stuk langs de kust gefietst. We zijn Barcelona uit gefietst naar een plaatsje hier vlakbij Badalona. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt op een prachtig bijna verlaten strand en hebben hier radslagen proberen te maken.(met de nadruk op proberen Haha) Dezelfde dag zijn we de stad in gefietst om de Sagrada te gaan bewonderen. Ze hebben hier tegenwoordig overal parkeerplaatsen voor je fiets, dus we hebben lekker rondgelopen en genoten van het uitzicht.

Onze spotiefste dag was de dag dat wel wel even naar Parc Güell dachten te lopen. Was tocht iets verder dan ingeschat Haha. En dat komt vooral door het laatste stuk! dat is een behoorlijke klim naar boven. Toen we daar dan uiteindelijk aankwamen waren de kaartjes uitverkocht, maar we gingen de rest van het park verkennen. Dat betekende alleen dat we nog een hele lange steile trap op moesten naar boven Haha! Maar uiteindelijk was het uitzicht dat we daar hadden prachtig en het dubbel en dwars waart!

Het weekend voor ik begon met school was het een groot feest in de stad Namelijk La Mercé. Dit zijn de jaarlijkse stadsfeesten van Barcelona en eindigen normaliter op 24 September. Dit jaar op 25 September omdat de 24ste op een zondag was en iedereen daarom op de 25ste ook nog vrij was(iets wat nog steeds niet helemaal logisch is in mijn ogen haha) Op zaterdag en zondag zijn we naar het strand gegaan vlak bij de pier. Hier zou een vuurwerkshow gegeven worden. En een show was het zeker! We hebben de meest prachtige kleuren en vormen voorbij zien komen!
Zondag kon ik mijn appartement al in en hebben we deze helemaal gezellig gemaakt.
’S avonds hebben we nog een keer genoten van het vuurwerk op he strand(een dag vuurwerk is voor de Spanjaarden niet genoeg ;))
Britt haar laatste avond hier hebben we goed afgesloten! We zijn lekker paella gaan eten bij een restaurant op Placa Reial. Met natuurlijk ook een heerlijke sangria erbij!

Op dinsdag was het dan eindelijk zover, mijn eerste schooldag. Ik moest me melden bij de receptie. Daar kreeg ik te horen dat ik deze week in klaslokaal Barceloneta zou zitten(elk klaslokaal is vernoemd naar een wijk hier in Barcelona). Om half 10 begint de schooldag en normaal gesproken zijn we om half 2 weer klaar. Deze week was dat net iets anders alleen omdat we 2 uur zouden inhalen van maandag. Op dinsdag en woensdag zouden we tot 2 uur les hebben en op donderdag en vrijdag begonnen we om 9 uur. Ik zat die week met 3 andere mensen in de klas. Een vrouw van Libanese afkomst uit Australië, een Duits meisje en een ander Nederlands meisje. de lesdag is verdeeld in twee delen. We hebben ook twee verschillende docenten op een dag.
De eerste week kreeg ik ’s morgens les van Mari een Spaanse vrouw die vlak bij Madrid is opgegroeid en ’s middags kreeg ik les van Dani een geboren en getogen Catalaan( die overig niet zoveel had met het hele onafhankelijkheid gebeuren).
We kregen in het Spaans les maar er werd gelukkig ook nog vertaald naar Engels voor als we dingen niet begrepen. Ook moeten we nog antwoord geven in het Engels en dat werd dan vertaald naar het Spaans. Ik merkte dat je dan toch snel bepaalde woorden begint op te pakken en in de loop van de week het begrijpen van de Spaanse taal al een stuk beter ging.

In mijn eerste week had ik drie huisgenoten. Dat waren Valentina(een Duits meisje wat hier 7 weken had gezeten en nu aan haar laatste week bezig was), Hero(een Japanner die nog 4 weken bij mij zou wonen) en Lottie(een Engels meisje die maar een week de cursus deed maar daarna zou beginnen aan een baan hier in Barcelona). Het was voor Hero in het begin erg lastig Lotte en Lottie in een appartement Haha..
Donderdag had Valentina een vriendin over en hebben we met z’n alle paella gemaakt en gegeten. Na het eten ging de Spaanse muziek aan en de eettafel aan de kant en hebben we het eten er lekker afgedanst! Met als toppunt de Macarena. Alleen werd er toen wel aangebeld door de onderbuurvrouw. Omdat we met z’n allen aan het springen waren op de Macarena gingen bij haar de lampen op en neer! OEPS Haha ;)
Vrijdag was Valentina haar laatste avond hier. Er kwamen meiden langs die al wat tapas hadden gemaakt en wijzelf hadden ook lekker het een en ander in elkaar geflanst :). We hebben er een heel gezellig afscheid diner van gemaakt en zijn daarna met z’n allen de stad in gegaan. Waar we begonnen met een opwarmertje in een karaoke bar en onze longen uit ons lijf hebben gezongen en we hebben de avond afgesloten door helemaal los te gaan in club Apollo!
Valentina haar laatste uren hier hebben we op het strand doorgebracht en lekker gezwommen in de zee!

Zondag was het erg onrustig in de stad! Maar als een soort van raar geluk bij een ongeluk was ik die dag erg ziek. Ik heb de hele zondag op de bank of in bed gelegen. en daardoor niks meegekregen van de ongeregeldheden in de stad.
Maandag was ik nog niet helemaal fit en ben ik ook niet naar school geweest.
Dinsdag was hier in Barcelona een algemene staking als protest tegen het politie geweld. Dat was maandag al te merken. Alle protesten vinden plaats in mijn straat omdat het hoofdbureau van de politie hier in de straat is. Maandag vanaf een uur of 4 stond de hele staat al vol met mensen die spandoeken hadden en juichen en schreeuwen bij bepaalde uitroepingen.

Deze week ben ik dus vanaf dinsdag naar school geweest. Zij hadden ons namelijk een mail gestuurd dat de lessen gewoon door zouden gaan. Deze week zit ik in lokaal Eixample en is mijn klas een stuk groter! Ik zit nog steeds met twee van mijn vorige klasgenoten het Nederlandse en Duitse meisje. Daar zijn nu alleen nog twee Duitse meiden bij gekomen en nog twee Nederlandse meisjes, een Zweeds meisje, een Canadees meisje en een Engelse man. Het is een hele gezellige groep en we kunnen het goed met elkaar vinden :). Deze week hebben we de eerste helft van de lessen een Argentijnse vrouw die ons les geeft, wat ook erg interessant is omdat je dan ook gelijk het verschil in accent kan horen, en we hebben daarnaast weer les van Mari. Deze week is er bijna geen Engels meer gepraat en worden we uitgedaagd om in het Spaans te antwoorden. Het is nog erg lastig maar basis uitspraken lukken al in het Spaans.
Deze week heb ik ook weer twee nieuwe huisgenootjes gekregen. Unice een meisje uit Maleisië, helaas verhuist ze zondag alweer naar een gastgezin. En Marcus een gast uit Parijs die hier voor drie weken is.(en waarschijnlijk dus tegelijk met Hero weer weggaat)

Maandag waren er dus al protesten voor mijn huis, maar dat was allemaal niks vergeleken met dinsdag. Tijdens de algemene staking leek het wel of iedereen zich had verzameld in mijn straat. Op instagram heb ik wat filmpjes geplaatst, ik zal even kijken of ik die ook hier kan plaatsen.

Deze week zijn we ook met meiden uit de klas uiteten geweest! Twee dagen achter elkaar Hihi.
Woensdag zijn we tapas gaan eten bij een tentje in Barceloneta, Taller de tapas. De tapas was heerlijk en het was heel gezellig. Tegen het eind van de avond gebeurde er wel nog iets spectaculairs…. Onze serveerster kreeg ruzie met een Spaanse gast die niet wilde betalen voor zijn drinken. Hij greep haar vast en begon tegen haar te schelden. Toen is dat uitgelopen op een letterlijk gevecht. Ze heeft hem geslagen en geschopt, zijn shirt kapot gescheurd, een bloempot naar hem gegooid en ze zijn uiteindelijk uit elkaar gehaald door de koks en de manager van het restaurant. Later ging ze weer gewoon verder met werken alsof er niets aan de hand was!! Wij hadden echt een OH MY GOD moment! Wat is hier aan de hand!! Maar het leek allemaal normaal te zijn :p.
Een paar van mijn klasgenootjes is vegetarisch. Dus zijn we donderdag uiteten geweest naar een vegetarisch (ja je leest het echt goed Lotte en vegetarisch) restaurant geweest! Hier heb ik een hele lekkere pasta gegeten en als voorgerecht hadden we kale chips (boerenkool chips dus), die verassend lekker waren!
Gisteravond heb ik samen met Lottie gegeten en hebben we lekker een filmpje gekeken.(alvast opladen voor vanavond)
Vanavond is het weer tijd voor een FEESTJE!! We gaan met wat meiden uit in Barceloneta en de verjaardag vieren van een klasgenootje!

Sorry voor het ellenlange verhaal ik zal het de volgende keer wat korter proberen te houden ;)
(En voor de grammarnazi’s onder ons: sorry voor alle gemiste spelfouten!)

Hele dikke kus uit het mooie Barcelona!

Xx Lot

P.S. vergeet me niet te volgen op Insta voor dagelijkse updates @barcalotte

  • 08 Oktober 2017 - 11:24

    Bea:

    Hoi Lotte wat leuk geworden jouw blog! Echt een Lotte blog. Lekker gedetailllerd.
    Herkenbaar. Heb je niet van een vreemde.

  • 08 Oktober 2017 - 13:08

    Conny :

    Hoi Lotte, heerlijk hoor geniet er van! Ik blijf je volgen. Dikke kus Conny

  • 08 Oktober 2017 - 14:00

    Tirza:

    Super leuk Lot!!!! Liefs uit Bali!!!

  • 08 Oktober 2017 - 14:00

    Tirza:

    Super leuk Lot!!!! Liefs uit Bali!!!

  • 08 Oktober 2017 - 15:14

    Paola:

    Leuk Lot!
    Klinkt allemaal heel goed. Heel veel plezier....
    En dat komt meer dan goed zo te lezen.
    Groet Paola

  • 08 Oktober 2017 - 20:50

    Jos Van Der Poel:

    Leuk verhaal hoor Lot, nog heel veel plezier meid
    geniet ervan

  • 09 Oktober 2017 - 09:13

    Britttttttt:

    Lieve Sul! Wat een geweldig verslag! Maak er snel weer eentje ;) Veel liefsss uit Utrecht!!

  • 21 November 2017 - 17:46

    Mieke De Jonge:

    Beste Lotte,

    Je kent me niet maar woon je toevallig op via via laietana in barca?
    Mijn kleindochter woont daar op nr 51 en kreeg een brief in de bus gericht aan lotte.
    Met afzender Mats en Tirza..
    Un die brief schrijven ze dat ze je volgen met waarbenjijnu.
    Beetje googlen en ik vond deze site.
    Als je de brieft wilt hebben kan ik kopie sturen
    App me maar even dan

    Groetjes
    Mieke
    0634996393

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 21 Sept. 2017
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 4699

Voorgaande reizen:

21 September 2017 - 23 December 2017

3 maanden Barcelona

Landen bezocht: